Polacy przeznaczają 80 zł miesięcznie na zakupy w internecie


Polacy przeznaczają 80 zł miesięcznie na zakupy w internecie

Rośnie zaufanie klientów do e-sklepów. 54% internautów deklaruje, że kupują online na polskich stronach internetowych. Wciąż decydująca przy wyborze sklepu i produktu lub usługi pozostaje cena. Tu też Internet ma przewagę nad sklepami tradycyjnymi, bo umożliwia porównywanie cen w różnych sklepach i wybór najkorzystniejszej oferty.


Coraz więcej kupujemy w sieci i robimy to coraz chętniej. Główna przeszkoda, którą wymieniano dotychczas jako barierę dla zakupów w sieci, czyli bezpieczeństwo, traci na znaczeniu. W zasadzie ci, którzy dokonują zakupów, wiedzą, że jest to w miarę bezpieczne, przestało być to dużym problemem. Oczywiście jest nim dla tych, którzy nie kupują w sieci, czyli dla drugiej połowy internautów - mówi agencji Newseria Biznes dr Jolanta Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.



Źródło tekstu: newseria

Z badania "E-commerce w Polsce 2015" Gemius dla e-Commerce Polska wynika, że średnio na e-zakupy przeznaczamy 80 zł miesięcznie, ale ta kwota stale rośnie. Kupujący w sieci podkreślają, że kupowanie online to wygoda i oszczędność. Produkty są dostępne w szerszym asortymencie niż w sklepach stacjonarnych. Internauci cenią sobie komfort, jakim jest możliwość nabywania produktów bez wychodzenia z domu oraz dostawa do domu. 40% z nich przyznaje, że na decyzję zakupową w danym sklepie wpłynęły pozytywne opinie o nim i doświadczenia innych konsumentów.


Wybierając konkretny sklep internetowy, w pierwszej kolejności klienci biorą jednak pod uwagę cenę. I to rozumianą szeroko, czyli nie tylko jako cena samego produktu, lecz także np. koszt dostawy - mówi dr Jolanta Tkaczyk.


Z ubiegłorocznego badania ICAN Research dla Płatności Online BM wynika, że cena produktu jest ważna dla 68% badanych, zaś wiarygodność sklepu - dla 56%. Ponad 30% wskazało, że wybiera sklepy, które umożliwiają szybki i tani zwrot towaru.


E-sklepy starają się przekonać klientów do impulsywnych zakupów, tzn. upraszczają procedury, umożliwiając np. zakup bez rejestracji i maksymalnie skracając ścieżkę od momentu wybrania produktu do dokonania zakupu. Wprawdzie każdy konsument w inny sposób podejmuje decyzje zakupowe, to jednak sieć skłania do bardziej racjonalnych wyborów. Klient ma czas na dokładne przemyślenie zakupu, może porównać ceny w różnych e-sklepach oraz zapoznać się z opiniami użytkowników.

Prawie 3/4 wszystkich zakupów to są tzw. koszyki porzucone. Powody takich decyzji są różne, ale patrząc z ogólnej perspektywy, widzimy, że często jest to problem ostatecznej ceny - wyjaśnia dr Tkaczyk. Na początku wydaje nam się, że produkt jest w atrakcyjnej cenie, a w momencie, kiedy wrzucamy go do koszyka i chcemy zakończyć transakcję, okazuje się, że cena dostawy nas zniechęca.


Problemem może być też długi czas oczekiwana na zamówiony produkt. Co czwarty kupujący zrezygnował z zakupu w sklepie internetowym z powodu braku dogodnej dla siebie formy płatności.


Obawa o wysoki koszt dostawy i długie oczekiwanie na zakupione produkty są głównymi przyczynami, dla których kupowanie w zagranicznych e-sklepach nie jest jeszcze zbyt popularne. Takich e-zakupów dokonało ok. 13% internautów.


Źródło tekstu: newseria


Zobacz także:
T-Mobile na kartę - Program Premiowy za doładowanie 25 zł miesięcznnie T-Mobile przygotował dla klientów ofert na kartę pakiet premiowy z minutami do wszystkich sieci. Aby skorzystać z promocji należy uruchomić ją SMS-em o treści TAK pod nr 432. Następnie należy konto doładować kwotą minimum 25 zł w ciągu każdego miesiąca.

Szalonych Dni Orange do 31 maja Wystartowała kolejna odsłona Szalonych Dni Orange z dwa urządzeniami: Huawei P8 Lite i LG G3. W ramach promocji telefony dostępne są w abonamentach na 24 miesiące, zarówno dla nowych klientów, osób przenoszących numer, jak i dla osób przedłużających umowę.

Google zaprezentowało nowego asystenta o nazwie Home Google od dłuższego czasu mocno inwestuje w rozwój technologii przeznaczonej dla tzw. inteligentnych domów. Kolejnym krokiem w staraniach giganta z Mountain View o zagospodarowanie tego rynku ma być osobisty asystent bazujący na usłudze Google Now, zarządzający innymi rozwiązaniami tej firmy dla domu i sterowany za pomocą głosu.

Router FRITZ!Box 6820 LTE w sieci PLAY Niemiecka firma AVM wprowadziła na rynek polski nowy router FRITZ!Box 6820 LTE. Router jest dostępny w ofercie PLAY od 1 zł w abonamencie za 89zł. W sprzedaży detalicznej ma pojawić się od czerwca w cenie 899 zł. Model 6820 LTE umożliwia dostęp do Internetu LTE z prędkością do 150 Mbit/s.

Nokia wraca do gry o rynek smartfonów i tabletów z systemem Android Wszyscy ci, którzy czują sentyment do najpopularniejszej niegdyś marki telefonów, powinni się cieszyć, ponieważ Finowie postanowili ją ożywić - pisze Financial Times.




Nowe telefony


TOP 8