Ogólnokrajowy atak na modemy ADSL firmy Orange (Neostrada)
Ogólnopolski atak hakerów na serwery firmy Orange. Jeśli macie problemy z Internetem Neostrady, to znaczy, że wasze modemy mogły zostać zaatakowane.
Atak hakerów polegał na zmianie adresów serwerów DNS w modemach. Efekt ataku może być taki, że po wpisaniu np. adresu banku użytkownik może zostać przekierowany na wyglądającą tak samo, ale fałszywą stronę kontrolowaną przez cyber-przestępców i w ten sposób mogą wyłudzić PIN do kart, czy inne poufne dane. Dlatego Orange podjęło decyzję o zablokowaniu złośliwych adresów DNS w zagrożonych modemach. Jeśli modem stracił nagle dostęp do Internetu to prawdopodobnie został zaatakowany i zespół Orange profilaktycznie odciął go od Internetu.
Jak sprawdzić czy wszystko jest w porządku?
Aby to zrobić musisz się zalogować do panelu administracyjnego (jak to zrobić znajdziecie m.in. w instrukcji urządzenia), zazwyczaj należy wpisać w pasku przeglądarki adres 192.168.1.1 lub 192.168.1.100, a następnie login i hasło.
Następnie szukamy zakładki z serwerami DNS i wpisać adresy: 194.204.159.1 (główny DNS/primary DNS) oraz 194.204.152.34 (dodatkowy DNS/secondary DNS). Jeśli nie można się zalogować do panelu administracyjnego mimo wprowadzenia poprawnego loginu i hasła to oznacza, że dane do logowania zostały zmienione przez cyber-przestępców. W takiej sytuacji trzeba wykonać reset fabryczny modemu i od nowa skonfigurować na nim Neostradę.
Zobacz także: