Huawei - Rekordowe wyniki producenta smartfonów w 2015 roku
Huawei ogłosił dziś wyniki audytu finansowego za 2015 rok przeprowadzonego przez KPMG. Obejmował on działalność trzech grup biznesowych firmy - Carrier, Enterprise i Consumer.
W 2015 roku trzy grupy biznesowe Huawei odnotowały znaczny wzrost. Segment Carrier wygenerował roczny przychód w wysokości 232,3 mld CNY (35,8 mld USD) - o 21 proc. większy niż w roku 2014. Z kolei grupa Enterprise odnotowała 44-proc. wzrost, co daje łącznie 27,6 mld CNY (4,3 mld USD) rocznego przychodu. Jednak najlepszym wynikiem za 2015 rok może się pochwalić segment Consumer, który zwiększył swój wynik aż o 73 proc., generując roczny przychód w wysokości 129,1 mld CNY (19,9 mld USD). Jest to efekt zwiększonego zapotrzebowania konsumentów na produkty klasy premium, a także rosnącej popularności Huawei jako marki konsumenckiej.
Rok 2015 zamknęliśmy z bardzo dobrym wynikiem finansowym. Osiągnęliśmy stabilny przepływ środków pieniężnych z działalności operacyjnej, zwiększyliśmy dostępność funduszy, jak i skuteczność kontroli ryzyka. W 2016 roku będziemy nadal skupiać się na naszych kluczowych projektach, koncentrując się na oczekiwaniach naszych klientów. Planujemy także kontynuować działania zmierzające do efektywnej transformacji sektora ICT w celu zapewnienia zrównoważonego wzrostu - powiedziała Sabrina Meng, CFO, Huawei.
Zobacz także: